یک خبر - یک نظر
محمد عالم افتخار محمد عالم افتخار

با یورش پولیس به خیمه سیمین بارکزی؛ صدای عدالت‌خواهی سرکوب شد

شنبه 23 میزان 1390 ساعت 19:57 ظفرشاه رویی

شماری از اعضای مجلس نمایندگان و شاهدان می‌گویند پنج‌شنبه شب نزدیک به چهارصد مامور پولیس با یورش به خیمه‌ی سیمین بارکزی، او و چند تن دیگر را که به حمایت از خانم بارکزی دست به اعتصاب غذایی زده بودند، با خود بردند. این افراد می‌افزایند که ماموران پولیس برای برچیدن خیمه‌ی سیمین بارکزی از خشونت کار گرفته، به شوهر و برادر خانم بارکزی دست بند زدند.

سیمین بارکزی که نزدیک به دوماه پیش با هشت تن دیگر از اعضای سابق مجلس نمایندگان از سوی کمیسیون مستقل انتخابات سلب صلاحیت شده بود، در اعتراض به این تغییر از چهارده روز به این‌سو دست به اعتصاب غذایی زده است.

گرچند وزارت امور داخله می‌گوید که خانم بارکزی اکنون در شفاخانه‌ی نظامی سردار محمد داوودخان به سر می‌برد و وضعیت صحی او نیز قناعت‌بخش است، اما نیلوفر ابراهیمی نماینده‌ی ولایت بدخشان در مجلس که در زمان برچیدن خیمه‌ی خانم بارکزی توسط پولیس در کنار او قرار داشته است، می‌گوید از زمانی‌که خانم بارکزی را ماموران پولیس با خود بردند، اعضای مجلس نمایندگان تاکنون از وی هیچ معلوماتی در دست ندارند. نیلوفر ابراهیمی که از سه روز به این‌سو به حمایت از سیمین بارکزی در کنارش دست به اعتصاب غذایی زده بود، گفت او نیز از جمله کسانی بود که توسط پولیس برده شد. خانم ابراهیمی افزود: «بیش از چهارصد پولیس با نزدیک دوصد رنجر اطراف خیمه‌ها را محاصره کردند. بعدا حدود پانزده الی بیست خانم پولیس با پولیس مرد داخل خیمه شدند و به بسیار حالت فجیع و دردناک و حالت وحشیانه و خطرناک یک خانمی را که با شکم گرسنه سیزده روز در اعتصاب و با سیرومی که در وریدهایش جریان داشت، به یک خشونت تمام همراهش برخورد کردند. شوهر سیمین و من که در کنارش بودیم، شوهرش ولچک زده شد و آخرین دروازه سیمین به خدا، تنها یک دست من باقی بود که یک قسمت بدن من را پولیس‌های خانم‌ به طرف خود می‌کشاندند و سیمین با فریادی می‌گفت که داکتر (نیلوفر ابراهیمی) کمکم کن

خانم ابراهیمی گفت که ماموران پولیس می‌خواستند وی را نیز ولچک بزنند، اما زمانی‌که به آنان گفت که او نماینده مردم است، ماموران پولیس از ولچک زدن بدست خانم ابراهیمی خودداری کردند. او افزود سیمین بارکزی به صورت «فجیعانه» به داخل امبولانس انتقال داده شد، به طوری‌که در زمان انداختنش به داخل امبولانس، پاهایش نیز زیر دروازه امبولانس شدند. این عضو مجلس نمایندگان همچنین افزود پس از منتقل کردن سیمین بارکزی امبولانس با سرعت خیلی بالا حرکت کرد که به گفته‌ی او، خانم بارکزی در داخل امبولانس به این طرف و آن طرف امبولانس می‌خورد.

سرونوشت نامعلوم

نیلوفر ابراهیمی این اقدام پولیس را «کودتاه سیاه» توصیف کرده افزود که خانم بارکزی در شفاخانه سردار محمد داوود خان منتقل شده است، اما تاکنون هیچ‌یک از اعضای مجلس و رسانه‌ها نتوانسته‌اند که از وضعیت صحی خانم بارکزی اطلاعی بدست بیاورند. او گفت که داکتران در شفاخانه تلاش کردند تا به خانم بارکزی ادویه بی‌حس‌کننده تجویز کنند اما وی مانع این اقدام داکتران شده است. خانم ابراهیمی گفت: «حالا فکر می‌کنم که سیمین لادرک است، چرا که رسانه‌ها در طول روز در پشت دروازه چهارصد بستر بودند، اما... امکان دارد که سیمین در چهارصد بستر نباشد و حتا امکان دارد که زنده نباشد، چون در طول روز تماسش برقرار نشد و هم هیچ‌کس نتوانست که در حریم نظامی چهارصد بستر داخل شود

در همین حال اجمل بلوج‌زاده یک تن از فعالان جامعه مدنی و حقوق بشر و شاهد حادثه، می‌گوید تمام چیزهایی که در داخل و بیرون خیمه خانم بارکزی وجود داشت، از سوی پولیس چیده و داخل رینجر‌ها انداخته شد. او گفت در حالی‌که سیمین بارکزی داخل خیمه بود، شماری از ماموران پولیس خیمه را بالای وی چپه کردند. او گفت: «یک گارد منظم پولیس وارد خیمه شد و تمام اطراف خیمه را محاصره کرده بودند، امبولانس داخل شد و به گفته‌ی برخی از دوستان بیش از صد و پنجاه موتر پولیس به‌خاطر برچیدن این خیمه‌ها توظیف شده بودند. به همین ترتیب، زمانی‌که من از خیمه بیرون شدم دیدم که همه‌جا، محاصره شده و پولیس در همه‌جا جابجا شده بود. بعد از این من در گوشه‌ای ایستاد شدم که چند پولیس زن و داکتر داخل خیمه شدند و گفته بودند که آنان به‌خاطر تداوی خانم بارکزی آمده‌اند. برای سیمین گفته نشده بود که ما (ماموران پولیس) را آمده‌ایم که خیمه شما برچینیم. سیمین مقاومت کرد و گفت نمی‌توانند ببرند و در همین وقت پولیس‌های زن داخل صحنه شدند و از طرف بیرون خیمه عساکر تناب‌ها و بوجی‌های ریگی که در اطراف خیمه بود، همه‌شان را برداشتند و خیمه یک مرتبه بالای چند نفر در داخل ریخت‌(سقوط کرد).»

آقای بلوچ‌زاده افزود که ماموران پولیس سیرومی که بدست خانم بارکزی وصل بود را نیز دور کردند و به پاره کردن خیمه آغاز کردند. به گفته‌ی او، تمام چیزهایی که در داخل و بیرون خیمه وجود داشت، از سوی پولیس جمع‌آوری و داخل رنجرهای پولیس انداخته شد. او گفت، حتا یک پارچه کاغذی که به اندازه دوسانتی متر در چند متری خیمه خانم بارکزی افتاده بود نیز توسط پولیس برداشته شد.

در همین حال وزارت امور داخله از این اقدام پولیس حمایت کرده می‌گوید که این اقدام به‌منظور جلوگیری از یک تهدید امنیتی صورت گرفته است. صدیق صدیقی سخنگوی وزارت امور داخله می‌گوید که آنان گزارش‌هایی را بدست آوردند که این خیمه مورد توجه دشمن قرار گرفته بود. آقای صدیقی گفت: «محلی که او ( خانم بارکزی) بود مورد توجه دشمن هم قرار گرفته بود، به‌خاطری که اراکین بلندپایه حکومت هم رفت و آمد داشتند. دشمن همیشه در تلاش است  فرصتی پیدا بکند که به همه ضرر برساند. گزارش‌هایی وجود داشت که دشمن تلاش دارد دست به حمله‌ای بزند و خانم بارکزی را خدای نخواسته از بین ببرد. دلیلی که پولیس خواست او را منتقل کند، دلیل امنیتی بود

سخنگوی وزارت داخله خشونت از سوی پولیس را رد کرد و گفت ماموران پولیس پیش از برچیدن خیمه خانم بارکزی، به وی گفته بودند که باید این محل را ترک کند. اما وی افزود که خانم بارکزی از این درخواست پولیس سرباز زده بود و پولیس ناچار شد به‌خاطر تامین امنیت خانم بارکزی اقدام کند.

با این حال، این اقدام پولیس از سوی نهادهای مختلف مورد انتقاد قرار گرفته و این اقدام را تلاشی برای سرکوب عدالت‌خواهی در کشور خوانده‌اند.

http://www.8am.af/index.php?option=com_content&view=article&id=22011:1390-07-22-15-29-02&catid=1:title&Itemid=553

نظر و تبصره :

 

حسرت چنین پیروزی عظیم یک زن ؛ یک مادر مبارز بر رِژیم دست نشانده ی مزدور ؛ شورای علمای مزدور و دیکته کننده گان خارجی و امپریالیستی و صیهونیستی و اولتراصیهونیستی یعنی وهابی ی مکه ای - مدینه اش فقط بردل حیوانات کالانعام نمی ماند .

این پیروزی بر تمام عظمت قصر سفید و حکومت هایی چون سلطنت ریاض می ارزد . بنده فقط تشویش دارم که خانم بارکزی و خانواده و حامیانش قدر آنرا بدانند و عظمت این حماسهء حقیقتاً ملی و افغانی در زمان حال را بتوانند پاسداری نمایند.

 یاوه سرایی های کوچه بازاری مشتی مزدور بیسواد و بد اخلاق که بخصوص در ستون « نظرات خوانندگان!» بعضی ویب سایت های روزنامه ای درج شده است ،؛ نشان میداد که رِژیم یک بنای ریگی بیش نیست و حتی اقدام فردی ای خردمندانه ی این یا آن میتواند آنرا طوری به لرزه دراورد که از هم بپاشد . حالا هم خانم سیمین بسیار ستون های این رژیم ننگ و نفرت را فرو ریختانده است !!!

به تقلاهایی که جهت وادار به انصراف غیر اصولی ساختن و خریدن آبروی سیمین روئین روان در آخرین سطوح و با آخرین امکانات ؛ انجام دادند توجه و تأمل کنید !

نفرین به رژیم قبیلوی - جهادی سیاه و سیا!

مردم افغانستان میتوانند مبارزه مدرن کنند و پیروز شوند حتی برجهان!!!

 

                                                                         


October 15th, 2011


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
بیانات، پیامها و گزارشها